Itineraris i rutes

Senders de muntanya

Sender Puig Covatelles

Des de la urbanització Panorama II, s’inicia una ruta interessant cap al cim del Puig de Covatelles. Al llarg del trajecte es pot observar el bosc típicament mediterrani i algunes construccions rurals d’interès.

Urbanització Panorama II
2,4 km
1 hora
mitjana

sendero puig covatelles-001

Sender “Puig del Frare” i “Font Mª Rosa”

La ruta de la Font de Maria Rosa és una de les més singulars del terme municipal d’Oliva, que passa també pels termes de Vilallonga i la Font d’en Carròs.  L’itinerari comença en la urbanització Panorama II, i ascendeix fins al cim del Puig del Frare, un dels punts més elevats d’Oliva, on es contemplen unes magnífiques vistes de les costes de les comarques de La Safor i La Marina.

Urbanització Panorama II
2,5 km
1 hora
mitjana

sendero puig frare y font maria rosa-001

Pujada al Castell de Santa Anna

Aquesta ruta es pot iniciar des del carrer del Niño. A uns 50 metres ens desviem pel carrer de la pujada del Calvari i immediatament iniciem la pujada al calvari fins a acabar les estacions. Ens situem a la dreta de les estacions del calvari i continuem per la senda que condueix al castell de Santa Anna, i arribem al cim de la muntanya des d’on s’albiren unes magnífiques vistes panoràmiques del centre històric, les platges i el parc natural de la Marjal Pego-Oliva.

Carrer del Calvari
1 km
20 minuts

ruta subida al castillo-001

Rutes Cicloturístiques

Camí natural de La Safor – D’Oliva a Gandia

La ruta transcorre per l’antic traçat del ferrocarril Carcaixent-Dénia, considerat com el tren de via estreta més antic de la Península (1864), construït per al comerç de la taronja i de la seda. La ruta es pot iniciar a Oliva al final del Passeig de Joan Fuster, seguint el carril bici cap al municipi de Piles. El traçat és recte i còmode, i durant el recorregut es poden observar infraestructures de reg en les parcel·les de tarongers.  El camí segueix fins a la ciutat de Gandia. Una vegada allí es pot accedir fins al Parc de l’Estació on es troba una antiga locomotora restaurada i exposada com a escultura.

Carril bici Oliva-Gandia
6,5 km
2 hores 30 minuts

Amb bici pel Xiricull

El recorregut s’inicia a l’encreuament entre el Passeig dels “Rajolars” i el Camí de la Carrasca. El trajecte té una pendent suau al llarg de la zona de les Mines i comença a ascendir a partir del Pujalet fins arribar a la Font del Xiricull. Des del Camí de Santa Fe es torna a Oliva, passant per la muntanya del Cavall Bernat.

Passeig del “Rajolars”
5 km
2 hores
mitjana.

Amb bici a la Font Salada i Parc Natural Marjal Pego-Oliva

Aquesta ruta té el seu punt d’inici en l’institut Gabriel Ciscar. Transcorre per un camí pla entre tarongers a través del Camí Vell de Pego. Per la desviació de l’Aigüera de Sant Josep, s’arriba al brollador d’aigües termals de la Font Salada. Un excel·lent lloc per prendre un bany i relaxar-se en les seues aigües medicinals de reconegut prestigi. Des de la Font Salada ens podem endinsar, també, en el Parc Natural de la Marjal Pego- Oliva i arribar fins el Calapatar seguint el llit del riu Bullent. Un hàbitat excel·lent per a endemismes tan singulars com el samaruc i altres espècies que viuen en el parc.